Forje lørdag var vi i det nye biblioteket,

Og der lånte vi masse bøker...

Og da komm vi over denne boken her

"På månen spiser de kameler" av Vera Micaelsen
 
 Filosofi for barn...





Denne boka her tar for seg mange evner...

Hvem er jeg?
Hva er døden
Finnes det guder??
Hva er kjærlighet?
Hva er tid...osv....

Her er det et lite utdrag av boka...


Hvem er jeg??

"Hvem er du???Du er et menneske,men ikke som alle andtre,du er deg selv....Men hva er å være seg selv? Hvem er det?Og hvordan kan du være sikker på att du er deg og ikke en helt annen?
Alle mennskene kommer ut i verden fra en annens kropp....Men var du deg selv allrede inni magen tilmoren din,eller ble du det når du kom ut av magen."! osv.....


Denne boken her er virkelig herlig...Hun tar opp ting som døden med humor og på en slik måte att barna forstår det.....I mange kvelder nå har Bjørn lest denne boka for ungene og dem ler like godt hver eneste kveld...Hva er fantasi?? Hva er Universe?? Er evner som er veldig populærer hos mine unger...
Og det skaper diskusjoner og samtaler om det en leser.....


Denne boka vill jeg virkelig anbefale til alle andre som har barn......


"PÅ MÅNEN SPISER DE KAMELER"



Jeg ønsker alle sammen en forsatt fin Onsdagskveld...og ha en fin uke forsatt...


Klem fra Britt.